Kegagahan dan Keanggunan: Nissan Perkenal Navara Edisi Hitam

  • Sentuhan gaya terinspirasi PRO-4X dipadankan dengan varian VL dan V yang popular
  • Penambahbaikan gaya termasuk trim hitam yang elegan dan rim hitam berkilau
  • Tawaran nilai yang tiada tandingan dengan aksesori premium dipasang sebagai ciri standard*

Nissan kini menawarkan Navara dengan Edisi Hitam baharu yang memperkenalkan penambahbaikan gaya dan aksesori premium kepada varian VL dan V yang popular dalam rangkaian model pikap Navara.

“Sejak PRO-4X diperkenalkan sebagai sebahagian daripada ubah rupa pertengahan hayat Nissan Navara, gaya berani dan sofistikated ‘Mother Trucker’ ini telah sangat diidam-idamkan oleh peminat Navara,” kata Christopher Tan, Pengarah Jualan dan Pemasaran di Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd.

Elemen-elemen gaya utama Navara Edisi Hitam merangkumi penutup gril hadapan baru, penutup cermin pintu dan fender hitam berkilau, dengan varian V mendapat rim aloi hitam berkilau 17-inci manakala varian VL mengekalkan rim aloi hitam dan bergilap 18-inci.

Gril berwarna hitam yang menarik perhatian sebelum ini eksklusif kepada PRO-4X flagship, meningkatkan daya tarikan varian VL dan V dengan penampilan yang sofistikated tetapi gagah, terutamanya apabila ia diapit oleh lampu kepala projektor Quad-LED mencolok dengan lampu siang berbentuk C LED. Tema hitam yang elegan ini berlanjutan di bahagian sisi dengan penutup cermin pintu berkilauan dan fender dua-ton serta rim aloi yang sepadan.

Selain itu, varian VL kini dilengkapi dengan aksesori di bawah Pakej Perlindungan; ini termasuk pelindung tangki bahan api, pelindung penakung minyak, plat pemijak kaki, perekam video pemanduan, visor pintu, dan filem tinting sekuriti V-KOOL. Varian V, sebaliknya, menerima kelebihan Pakej Premium, iaitu tempat duduk kombinasi kulit dan filem tinting sekuriti V-KOOL.

Berpandai dalam hutan, berjaya di bandar
Kedua-dua varian VL dan V dikuasakan oleh enjin YD25 empat silinder Turbo Diesel Common Rail dengan keluaran hebat 190PS dan tork 450Nm, enjin yang terbukti keseluruhannya ini dipadankan dengan transmisi automatik 7-kelajuan yang lancar dengan pilihan pemilihan gear mod manual. Bagi memaksimumkan daya tarikan dalam keadaan licin atau luar jalan, tork disalurkan ke keempat-empat roda melalui sistem 4WD kawalan elektronik dengan Terhadan Terkawal Brek Terkawal (Active Brake Limited Slip Differential).

Apabila menavigasi jalan raya bandar, Navara boleh dengan mudah bertukar ke mod 2WD yang lebih menjimatkan bahan api dengan hanya sekali sentuhan pada dial kawalan Shift-On-The-Fly yang mudah. Tidak seperti kebanyakan trak pikap dengan suspen belakang jenis spring dedaun, Navara menggunakan suspen gegelung spring multi-link yang terperinci di gandar belakang untuk meningkatkan keselesaan penumpang tanpa mengorbankan keupayaan membawa muatan, mencapai keseimbangan ideal antara keselesaan di jalan dan prestasi cemerlang di luar jalan.

Nissan Intelligent Mobility pada Nissan Navara
Ciri keselamatan berteknologi tinggi yang terdapat pada Navara adalah bukti kepada prinsip-prinsip Nissan Intelligent Mobility yang digunakan pada kenderaan harian, termasuk trak pikap. Nissan Navara adalah salah satu trak paling selamat dalam kelasnya; kedua-dua varian VL dan V dilengkapi dengan enam beg udara, Kawalan Dinamik Kenderaan, Bantu Mula Cerun, Kawalan Menuruni Cerun, Sistem Brek Anti-Blok dengan Pengedaran Brek Elektronik, dan Bantuan Brek sebagai ciri standard.

Selain itu, VL dan V juga dilengkapi dengan Peringatan Pejalan Depan Prabancang Cerdas yang mengesan dua kenderaan di hadapan dan Pengereman Kecemasan serta Kesedaran Pemandu Cerdas, dengan penambahan Pemonitoran 360° Intelligent Around View (Kamera 360°) dengan Mod Luar Jalan dan Pengesan Objek Bergerak, Peringatan Titik Buta, Peringatan Keluar Lorong, Peringatan Ralat Rentang dan Bantuan Lampu Jauh.

Nissan Navara Edisi Hitam dijual pada harga RM134,800 (Varian V) dan RM146,900 (Varian VL). Boleh dilihat dan diuji di semua Pameran Nissan di seluruh Malaysia. Menambahkan kepada kegembiraan, ETCM menawarkan Aksesori Edisi Hitam secara percuma, kad minyak RM800, dan tawaran tukar beli yang hebat kepada pelanggan yang membeli dan mendaftarkan Nissan Navara Edisi Hitam baharu bulan ini!

Leave a comment